Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Emojis ska få folk att köpa Comviq

Publicerad: 20 September 2013, 04:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:34

Comviq lanserar idag en ny emoji-baserad höstkampanj. Då passar de på att kasta "skit" på konkurrenterna.


Ämnen i artikeln:

Comviq

Med bland annat en bajskorv vill Comviq få Sveriges mobilanvändare engagerade i sina mobilräkningar.

Enligt Comviq betalar kunderna hos konkurrerande bolag överpris för sin telefoni, något de vill uppmärksamma dem på.

Till hjälp använder de sig av en nybliven 31-åring – smileyn. Eller i alla fall smileyns avkomma, emojin.

– Det här sättet att kommunicera på ligger i tiden, det är ett nutida uttryckssätt, säger Lotta Onajin, marknadschef på Comviq.

Enligt Lotta Onajin verkar Comviq i en lågintressebransch, där det är svårare att nå ut med sina budskap.

– På det här sättet hoppas vi sticka ut och väcka uppmärksamhet kring det faktum att vi är det enklaste och billigaste alternativet, säger hon.

Kampanjen startade igår och går upp i tv och på nätet. Under helgen kommer den även synas i print och på bussar.

Det är Forsman & Bodenfors i samarbete med Spotlight PR som ligger bakom kampanjen.

Gustav Thunander


Ämnen i artikeln:

Comviq

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.