Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Elon till Mindshare

Vitvarukoncernen EEL har valt Mindshare som mediebyrå. Byrån kommer att ansvara för mediestrategier, köp och planering.

Sofia Hvenström


Publicerad: 15 November 2012, 07:54
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:04

Ämnen i artikeln:

ElonOMDMindshare

EEL är en inköps- och logistikkoncern som äger Elon, Elkedjan, Hemmabutikerna, Hemexperten, Elspar och Vitvarumäklarna. Tidigare har koncernen haft OMD som mediebyrå.

– Vi har haft ett bra samarbete med OMD, men vi kände att det var dags att gå vidare. Vi ville utmana oss själva. Vi har haft en dialog med Mindshare sedan ett år tillbaka och allt har bara fallit på plats. Vi tror att Mindshare har mycket att tillföra, säger Jimmy Sander, marknadschef på EEL till dagensmedia.se.

Samarbetet sätter i gång direkt.

– Nu ska vi ha en ordentlig uppstart med samtliga kedjor för att förstå deras varumärken och för att lägga upp strategier inför 2013. Det blir ett hårt och utmanande arbete, säger Torbjörn Larsson, vd på Mindshare.

Mindshare har kontor i både Stockholm och Göteborg. Båda kontoren kommer att ha team som är involverade i EEL-uppdraget.

Mindshare arbetar sedan tidigare med bland andra Kappahl, Lufthansa, Nike och Åhléns.

Ämnen i artikeln:

ElonOMDMindshare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.