Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Ellos väljer tre byråer

We are Group, Klintberg Niléhn och Presskontakterna. Det är de tre byråer som ska stärka Ellos varumärke.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 18 Februari 2015, 05:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:12

Ämnen i artikeln:

Klintberg NiléhnWe Are GroupEllos

Under 2015 ska Ellos försöka bli starkare på hela den skandinaviska marknaden. För att göra detta ska varumärket förnyas, vilket kommer göras i samarbete med det superteam som har handplockats för ändamålet.

– Vi känner oss väldigt nöjda med valet av nya samarbetspartners. We are Group, Klintberg Niléhn och Presskontakterna har vi handplockat för deras expertis inom sina respektive områden, säger Mathias Ekström, marknadschef på Ellos, i ett pressmeddelande.

We are Group ligger bakom konceptet "Mitt liv, min historia" som Ellos har lanserat under hösten och vintern, där kända kvinnor som skådespelerskan och modellen Connie Nielsen har visats upp i sin hemmiljö.

Ellos nya pr-strategi står Presskontakterna för och Klintberg Niléhn har tillsammans med Ellos arbetat fram en så kallad magalog. Den ska ersätta den klassiska postorderkatalogen och innehålla mer magasinelement, som personporträtt och reportage.

– Redan vid första mötet stod det klart att alla samarbetspartners har samma vision för hur man kan lyfta Ellos på ett nytt och spännande sätt, säger Emilie Carmén, Sverigechef för Presskontakterna, i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.