Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Ellos väljer Carat Göteborg

Carat Göteborg ska jobba med Ellos på den nordiska marknaden.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 22 Juni 2015, 06:13
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:57

Ämnen i artikeln:

EllosCarat

– Vi känner oss väldigt nöjda med valet av Carat Göteborg och den expertis de kommer tillföra, säger Mathias Ekström, marknadschef på Ellos, och fortsätter:

– Vårt val baserades på att vi gillade deras strategiska skärpa och erfarenhet från retail. Vi tror också mycket på deras nytänkande sätt att arbeta för att balansera långsiktigt varumärkesbyggande med "performance marketing".

Under 2015 ska Ellos stärka företagets position på den skandinaviska marknaden. För att göra detta ska varumärket förnyas.

Sedan tidigare är det klart att We are Group, Klintberg Niléhn och Presskontakterna ska jobba ihop med e-handelsföretaget.

Med valet av mediebyrå är samtliga byråpartners nu på plats.

– Ellos är ett starkt varumärke med gedigen historia. Att man nu satsar så målmedvetet för att skapa en ännu mer framgångsrik framtid gör uppdraget otroligt spännande och utmanande. Vi är mycket stolta och glada, säger Linda Olsson, kontorschef Carat Göteborg och kundansvarig för Ellos.

Ellos Group, med huvudkontor i Borås, uppnådde en omsättning på 2,3 miljarder kronor under 2013.

Ämnen i artikeln:

EllosCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.