Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ellermore ökar intäkterna rejält

Publicerad: 22 April 2014, 10:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:40

Under 2013 ökade Ellermores intäkter med 56 procent jämfört med året innan. Byråns resultat landar samtidigt på 5,6 miljoner kronor.


Totalt omsatte Ellermore 42 miljoner kronor under 2013, vilket alltså är en ökning på 56 procent enligt byrån.

Ellermore gjorde också ett resultat på 5,6 miljoner kronor vilket kan jämföras med 3,3 miljoner kronor 2012.

– Vi har ju växt många år i rad och det är hårt gediget arbete som ligger bakom. Vi sköter våra befintliga uppdrag, är med i pitcher och vinner nya kunder. Det är kombinationen som ligger bakom, säger Ellermores vd Carola Ristoff till Dagens Media.

Den senaste tiden har Ellermore vunnit flera nya kunder. Bland dem Direkt Chark, Unilever, SKF och läkemedelskoncernen Lundbeck.

– Lundbeck är ett jätteintressant uppdrag som handlar om att hjälpa personer som är i riskzonen att dricka lite mindre alkohol. Det har funnits otroligt lite hjälp att få samtidigt som det har varit mycket skriverier om att inte minst vi i reklambranschen dricker för mycket alkohol. SKF är också en jätterolig kund som förmodligen kan växa framöver.

Ellermore har också vunnit kunder i år. Vilka dessa är vill Carola Ristoff dock inte uppge i nuläget.

– Det är så färskt fortfarande. Vi ska ha uppstartsmöte på fredag. Det är en pitch där många byråer har varit inblandade så det känns schysst att göra det i rätt ordning.

Ellermore ska nu växa och anställa flera nya personer.

– Jag har tre vakanser just nu för bland annat den nystartade inhouseverksamheten. Jag behöver bland annat formgivare, originalare och projektledare.

Ellermore har kontor i Göteborg och Stockholm.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.