Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Element startar webbyrå

Publicerad: 14 Augusti 2012, 04:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:15

B2B-specialisten Element startar en webbyrå. Rikard Belchatowski, marknadschef på Element, säger att det är det förändrade kundbeteendet som har lagt grunden för den nya byrån.


Den nya webbyrån går under namnet Element Factory och ska bygga resultatbaserade sidor genom att koppla samman webbaktiviteter med kundens marknads-och säljfunktioner.

Tanken är att få konkreta kunder genom att koppla ihop besökarnas beteende på individnivå med rätt marknadskommunikation.

– Vi startar en webbyrå då våra kunder har efterfrågat det. Vi är experter inom främst business to business och arbetar med att lägga upp marknads- och försäljningsstrategier. Nu tar vi steget att förverkliga strategierna, säger Rikard Belchatowski till dagensmedia.se.

Enligt Rikard Belchatowski grundas den nya byrån i de förändrade köpbeteenden som de iakttagit på Element och som också gjort att deras kunder efterfrågat en utveckling av webbplatser.

– De webbyråer som finns är bra. Men de tänk vi tycker att man måste få med när man bygger en sajt är att 8 av 10 affärer initieras av den köpande sidan. Vi tycker att besökarna ska kunna få så mycket stöd som möjlig oavsett var hon är i sin köpresa, säger Rikard Belchatowski.

Från början kommer byrån att bestå av Daniel Castaño från Element och Johan Nyberg, tidigare SEO och webbstrateg på Unibet.

– Daniel, som är tidigare webbstrateg på Element, blir nu vd och sedan stärker vi upp med Johan Nyberg. Sedan kommer vi att anställa succesivt, vi tror på en stark tillväxt, säger Rikard Belchatowski.

Hur ska ni positionera er gentemot övriga webbyråer?

– Vi kommer främst positionera oss genom business to business. Alla sidor vi bygger ska syfta till att generera så mycket kvalificerade leads som möjligt. Vårt fokus är kundtillverkning, det är lite vår slogan kan man säga.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.