Electrolux handlar reklambyrå

Electrolux letar ny reklambyrå för Europamarknaden. Har bjudit in byråer till pitch.

Electrolux har bjudit in reklambyråer till en pitch. Vinnarbyrån får ansvar för varumärkeskampanjer och produktlanseringar under 2012 och 2013, skriver Brandrepublic.com.

– Det stämmer. Vi letar efter en byrå som ska jobba med kommunikationen vitvaror och dammsugare i hela Europa, säger presschefen Erik Zsiga.

– Vi har många spännande lanseringar på väg ut och vill titta på hur vi kan lansera dem på ett optimalt sätt.

I dag har Lowe Worldwide uppdraget. De är en av de inbjudna byråerna till pitchen.

Hur många byråer har ni bjudit in?

– Det stannar mellan oss och byråerna, men det är fler än två, säger Erik Zsiga.

Utvalda byråer kommer att bjudas in till huvudkontoret i Stockholm för att få mer information om uppdraget, som enligt Brandrepublic.com är värt omkring 30 miljoner kronor.

Publicerad 2012-02-10 07.00Uppdaterad 2015-12-06 14.33

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: