Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Efter fusionen – framtiden oviss för Ogilvy PR

Publicerad: 4 Februari 2011, 07:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Ogilvys pr-erbjudande får inte en plats i den fusionerade storbyrån Ingo.


Ämnen i artikeln:

OgilvyIngoWPPGrey

Det var i november som WPP-byråerna Grey och Ogilvy gick ut med planerna om att de ville fusioneras.

Den första februari i år skedde sammanslagningen.

Inom Ingo – som blir en renodlad reklambyrå – finns ingen plats för Ogilvy PR som under de senaste åren har drivits som ett affärsområde inom Ogilvy.

Nu är framtiden för Ogilvy PR oviss.

– Det är en öppen fråga. Inom Ingo kommer Ogilvy PR inte finnas kvar, men Ogilvy PR som sådant finns kvar, säger Maria Uggla, vd för Ogilvy PR.

Enligt henne arbetar i dag tre personer inom Ogilvy PR. Maria Uggla kan i dag inte svara på vad som händer med deras jobb.

– Det är för tidigt för att uttala sig om det. Det är inte klart. Men ingen har blivit uppsagd.

Ett alternativ skulle kunna vara att driva Ogilvy PR vidare som en egen byrå inom WPP-nätverket.

– Ogilvy PR finns på andra ställen i Norden. Det finns goda möjligheter till att driva Ogilvy PR vidare, säger Maria Uggla och tillägger:

– Det finns ingen dramatik i detta. Personligen tror jag att det är bra att renodla eftersom Ingo är en renodlad reklambyrå.

Sten Andersen, vd för Ingo, ger följande svar på vad som händer med Ogilvy PR.

– Ogilvy PR består av en person, och henne diskuterar vi med om hur vi ska göra. Det är en diskussion som jag inte vill föra offentligt.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

OgilvyIngoWPPGrey

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev