Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Edelman Deportivo öppnar i London

Publicerad: 2 Mars 2017, 12:18
Uppdaterad: 2 Mars 2017, 12:31

Edelman Deportivo öppnar i London. Mattias Ronge, Anders Hallén, Toby Gunton och Stefan Ronge. Foto: Edelman

Edelman Deportivo utökar med 70 nya medarbetare i London


Ämnen i artikeln:

Edelman Deportivo

I går –  den första mars –  installerade sig 70 nya Edelman Deportivo-medarbetare i London. De ska jobba direkt mot kunder och verka som en kreativ resurs för de 500 medarbetarna på Edelmans London-kontor.

 – Det är rätt otroligt. Att vår lilla byrå blev uppköpta av Edelman med 6 000 medarbetare och att de ett par år senare värdesätter oss så högt att de lanserar vårt varumärke vid sidan om sitt eget, på en så betydelsefull marknad som Storbritannien? Våra 40 medarbetare ska vara väldigt stolta över vad de åstadkommit för det är nog rätt unikt, säger vd:n och medgrundaren Mattias Ronge i en kommentar.

På Edelman Deportivo London blir Deportivos grundare Mattias Ronge ordförande, Stefan Ronge blir kreativ strateg, och Anders Hallén blir innovationschef. De kommer att lägga halva sin arbetstid på att förstärka Edelmans kreativa erbjudande i Europa samt etablera den nya verksamheten i London. Resterande tid kommer grundarna fortsätta att ha en strategisk och operativ roll i Stockholm.

Toby Gunton, operativ chef för Edelman Deportivo UK:

– Edelman Deportiv har utvecklats till att bli en av de mest innovativa byråerna i världen och vi har haft förmånen att arbeta allt närmare varandra. Det ska nu bli fantastiskt att ta vårt samarbete till nästa steg och att officiellt introducera deras energi, kreativitet och arbetssätt för Edelmans kunder i UK.

Som Dagens Media tidigare berättat utnämndes Edelman Deportivo nyligen till den bästa och modigaste byrån i världen av Contagious och tog sig in på Adage A-list. Här berättar Mattias Ronge om det.

- Vi har lagt mycket tid på att utveckla våra processer och vårt erbjudande som alltid är kulturellt relevant och har en förtjänad kärna, ofta med någon typ av innovation. Detta har inte bara tagits emot väl av våra kunder, men är till stor fördel nu när vi får fler medarbetare som ska lära sig att arbeta som vi gör, säger Mattias Ronge.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Edelman Deportivo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.