Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ebiquity Nordics blir Media Path igen

Publicerad: 7 Augusti 2013, 06:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:58

Auditföretagen Media Path och Ebiquity återgår till att bli två separata enheter.


I dag meddelar auditföretaget Ebiquity Nordics att de tar tillbaka sitt ursprungliga namn Media Path.

Under de senaste två och ett halt åren har Media Path fungerat som en medarbetare till Ebiquity, men nu båda parter har kommit överens om att jobba oberoende.Som orsak till beslutet anges att Media Path och Ebiquity använder olika mätmetoder vilket kan skapa förvirring på marknaden.

Media Path använder mätinstrumentet Pitcher som utvecklats i Norden, medan Ebiquity använder Value Track – ett system som kom in i bilden när Ebiquity köpte Fairbrother Lenz Eley 2012.

Media Path kommer att fortsätta serva Ebiquitys kunder i Norden. Likaså kommer Ebiquity att fortsätta stötta Media Pathkunder utanför Norden.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.