Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Dunberg drog in 4,7 miljoner kronor

Publicerad: 24 Februari 2015, 08:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Gant, IKEA och J.Lindeberg är några av Marcus Dunbergs kunder. Bokslutet för Marcus Dunberg AB:s senaste brutna räkenskapsår visar på högre vinst än förra året.


Marcus Dunberg har tidigare arbetat som bland annat senior copywriter på Ogilvy & Mather och som associate creative director på JWT i New York. Nu driver han den egna byrån M Dunberg Agency med kunder som bland annat IKEA, J.Lindeberg och Gant.

Det brutna räkenskapsåret för Marcus Dunbergs aktiebolag, Marcus Dunberg AB, sträcker sig från 1 september 2013 till 31 augusti 2014.

Bokslutet visar att Marcus Dunberg, som bland annat sysslar med konsultverksamhet inom reklam och marknadsföring samt journalistisk verksamhet, under räkenskapsåret har dragit in 4 718 790 kronor. En förbättring från föregående räkenskapsår då bolaget drog in 4 206 389 kronor.

Bolaget redovisar ett rörelseresultat på 1 536 107 kronor. Även det är en klar förbättring från föregående räkenskapsår då bolagets rörelseresultat var 991 037 kronor.

Under 2013 startade Marcus Dunberg också podcasten "Experience", en podcast på engelska med internationella gäster, som skulle slå utanför Sveriges gränser.

I en intervju med Dagens Media sa Marcus Dunberg då att han gick back på sin podcast. Det senaste avsnittet släpptes förra året.

När Dagens Media når Marcus Dunberg vill han inte kommentera bokslutet.

– Nej, jag vill inte prata om det där. Jag har inga kommentarer, säger han.

LÄS ÄVEN:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.