Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Dressmann, Cubus och A-Z väljer Zenith och Starcom

Zenith och Starcom får ansvar för åtta olika marknader när uppdragen för Dressmann, Cubus och A-Z växer.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 18 Augusti 2017, 08:41
Uppdaterad: 18 Augusti 2017, 13:27

Ämnen i artikeln:

StarcomZenith

På bild Liv Sandberg, vd Starcom, och Anna Hjalmarsson, vd Zenith. Foto: Press

Dressmann, A-Z och Cubus väljer att från årsskiftet samla alla sina medieaktiviteter hos Publicis Media. Byrån Zenith kommer att ansvara för Cubus och Starcom för för A-Z och Dressmann.

Byråerna har sedan tidigare arbetat tillsammans med varumärkena, då Zenith varit Cubus digitala partner i Norge och Starcom vann uppdraget för A-Z förra året.

Uppdraget utvidgas nu och omfattar åtta olika marknader: Norge, Sverige, Finland, Österrike, Tyskland, Polen, Danmark och Island.

– I och med detta utvidgas samarbetet med Cubus väsentligt, och det känns jättekul, säger Anna Hjalmarsson, vd Zenith Sverige, i en kommentar.

Liv Sandberg, vd Starcom Sverige:

– Det är ett mycket spännande uppdrag, och vi ser fram emot ett nära partnerskap med Dressman där vi verkligen får tillfälle att visa på vår totala bredd i vårt erbjudande, säger hon i en kommentar.

Dressmann, A-Z och Cubus ingår i Varner-koncernen som också har varumärken som Bik Bok, Carlings och Levi's store.

Ämnen i artikeln:

StarcomZenith

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.