Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Drar igång mediepool

Publicerad: 1 Juni 2017, 10:13
Uppdaterad: 1 Juni 2017, 14:43

Rekryteringsbolaget Insight Competence startar en bemanningspool för reklam- och mediebranschen.


Ämnen i artikeln:

Dentsu Aegis

Mediepoolen vänder sig till mediehus, marknadsavdelningar och mediebyråer som har behov av att snabbt få in specifik kompetens för kortare uppdrag. Det kan vara vid väntan på en rekrytering, vid föräldraledighet, sjukskrivning eller vid oväntade arbetstoppar.

Via Mediepoolen erbjuds kompetenser inom reklam- och mediebranschen, som planners, administratörer, koordinatorer, projektledare, innesäljare och analytiker. Det handlar om både juniora och seniora kompetenser.

– Vi har bland annat ett nära samarbete med Dentsu Aegis och andra byråer där vi ser att det finns ett ständigt behov av rekrytering, säger Maria Bergholtz, medgrundare av Insight Competence.

– Både mediebyråerna och mediehusen har en otrolig omsättning på personal. Dagens mediebyråer är inne i väldigt mycket pitcher och det arbetet läggs ovanpå ordinarie arbetsuppgifter. Men att då hyra in någon som täcker upp gör att man kan få personalen att stanna längre.

Personalen som ingår i Mediepoolen är dels frilansar med egna firmor, men även personer som anställs av Insight Competence.

För att driva Mediepoolen anställer Insight Competence Malin Jacobsson, som närmast kommer från Clear Channel. Hon har tidigare även jobbat på Starcom.

– Idag finns det eventpooler och receptionistpooler, men man kan inte som mediebyrå hyra in en digital specialist i fyra månader. Därför känner vi att det är dags att starta en mediepool.

Mer om Insight Competence

Insight Comeptence är ett rekryteringsbolag som jobbar med executive search, interimslösning och kompetensutveckling inom främst Analys, Försäljning, Marknad och Kommunikation.

Bolaget grundades 2016 av Maria Bergholtz och Jenny Mjörnell och är verksamt i Stockholm.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Dentsu Aegis

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev