Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Drakenberg byter namn på Branschmedia

Publicerad: 5 Maj 2010, 11:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Omprofileringen av Branschmedia kulminerar i ett namnbyte.


Branschmedia har funnits sedan 1985 och har framför allt fungerat som en förmedlare av nöjesannonser.

I dag har den tidigare ägaren Arne Hellvik dragit sig ur och bolaget ägs av sonen Christian. I koncernen ingår även bolaget Reklamproduktion.

Samtidigt har Carat-veteranen Johan Drakenberg, sedan tillträdet 2008, försökt att styra om verksamheten från ett säljbolag till en strategisk partner.

Nu byter Branschmedia namn till OpusEtt.

– Branschmedia är så i grunden förändrat att en omprofilering är helt logisk. Inte minst för att på allvar visa att vi är något nytt, fräscht och trovärdigt. Därför har vi tagit fram ett nytt namn, skriver Johan Drakenberg i ett mejl till Dagensmedia.se.

Företaget erbjuder nu analys, medierådgivning, medieförmedling, inköp samt reklamproduktion, enligt Johan Drakenberg.

Branschmedia omsatte 72 miljoner kronor förra året och gjorde en vinst på 0,7 miljoner. Bolaget sysselsätter 4,5 kreatörer. Bland kunderna finns Wallmans Salonger och musikalproducenterna 2Entertain.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.