Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Dr Oetker väljer nyetablerade PHD Göteborg

Genom dialog på sociala plattformar och bättre användning av digitala kanaler ska Dr Oetker marknadsföra sin nya pizzaserie tillsammans med PHD Göteborg.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 09 April 2015, 13:51
Uppdaterad: 20 Maj 2016, 09:03

Ämnen i artikeln:

PHD

Den nyetablerade mediebyrån PHD Göteborg har knutit till sig Dr Oetker som kund. Detta görs i samband med en lansering av Dr Oetkers nya pizzaserie.

– Vi är såklart jätteglada för förtroendet att få jobba med hela Dr Oetkers spännande produktsortiment. Att ha påbörjat samarbetet i en så pass intensiv fas, som en produktlansering innebär, har gjort det möjligt för oss att skapa ett tajt samarbete och verkligen kunnat fördjupa oss i de utmaningar som bak- och pizzamarknaden står inför, säger Julia Kronberg, byråchef för PHD Göteborg, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Vi har gedigen erfarenhet och är skickliga på att synkronisera kundens egna kanaler med de köpta medierna och butiksaktiviteterna. Det är nyckelfaktorn för att lyckas i det brus konsumenter i dagligvaruhandeln utsätts för.

Enligt ett pressmeddelande är Dr Oetker verksamt i 40 länder. Det svenska huvudkontoret ligger i Göteborg.

– I och med lanseringen av en ny pizzaserie kommer vi att rikta oss till en målgrupp vi historiskt sett inte uppmärksammat. Vi har även ambitionen att bli ännu bättre på att nyttja digitala kanaler och öppna upp för dialog med våra konsumenter på olika sociala plattformar, säger Fredrik Gahm, affärsutvecklare på Dr Oetker, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Detta i syfte att både vara mer tillgängliga, men också att skapa starkare band mellan oss och de som gillar våra produkter. I denna process ser vi att PHD Göteborgs erfarenhet och kompetens passar oss väldigt bra.

Ämnen i artikeln:

PHD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.