Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Doberman ökar omsättningen

Designbyrån Doberman, som öppnade ett kontor i New York förra året, ökade omsättningen med nära 14 procent.

Dante Thomsen


Publicerad: 19 Juni 2014, 08:02
Uppdaterad: 16 December 2015, 16:23

Ämnen i artikeln:

Doberman

Totalt omsatte Doberman drygt 65 miljoner kronor förra året, vilket kan jämföras med 57,3 miljoner kronor året innan.

Resultatet efter finansiella poster landade samtidigt på drygt 5,1 miljoner kronor (5.2 miljoner kronor), vilket var väntat enligt byrån.

Under 2013 har Doberman bland annat hunnit med att öppna ett kontor i New York, där det i dagsläget jobbar åtta personer.

– Det har gått jättebra i New York, faktiskt bättre än väntat. Det är en del i det här positiva resultatet, säger Magnus Bergmark, business strategy director på byrån, till Dagens Media.

Förutom Spotify, som Doberman jobbar med både i Sverige och i USA, har byrån bara nya kunder i New York såsom Thrive Capital och New York Citys it-avdelning.

Vad tror du om 2014?

– Vi tror på en fortsatt tillväxt som är i den storleksordning vi sett tidigare. Vi kommer också att närma oss runt 70 anställda.

I dagsläget har Doberman 60 anställda.

Ämnen i artikeln:

Doberman

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.