Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 30 mars 2011, 12:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:15
Abakus gör sedan tidigare Net 1:s direktmarknadsföring. Efter en pitch får nu byrån även huvudansvaret för bredbandsoperatörens butikskommunikation.
I ett år har Abakus tagit hand om direktmarknadsföringen för Net 1, men nu utvidgas uppdraget.
– Det känns jätteroligt att vinna en pitch som vi arbetat så intensivt med och att vi som DM-byrå samtidigt fick tillfälle att visa att vi också förstår hur det fungerar på butiksgolvet, säger Pascal Denis, ad på Abakus i ett pressmeddelande.
Bredbandsoperatören har gett Abakus i uppdrag att ta fram ett strategiskt och kreativt butikskoncept som ska samverka med dr-reklamen.
Kund: Fredrik Sidhagen, Marknads- och försäljningschef Net 1
Abakus arbetsgrupp:
Christel Hedin, Strateg
Sophie Nystedt, PL
Pascal Denis, AD
Tom Magnusson, Copy
Tom Skillgate, Grafisk formgivning
Rasmus Asp, Original
Camilla Sjögren, produktionsledare
Synnöve Almer