Gå direkt till textinnehållet

Dm-byrå vinner retailuppdrag

Abakus gör sedan tidigare Net 1:s direktmarknadsföring. Efter en pitch får nu byrån även huvudansvaret för bredbandsoperatörens butikskommunikation.

I ett år har Abakus tagit hand om direktmarknadsföringen för Net 1, men nu utvidgas uppdraget.

– Det känns jätteroligt att vinna en pitch som vi arbetat så intensivt med och att vi som DM-byrå samtidigt fick tillfälle att visa att vi också förstår hur det fungerar på butiksgolvet, säger Pascal Denis, ad på Abakus i ett pressmeddelande.

Bredbandsoperatören har gett Abakus i uppdrag att ta fram ett strategiskt och kreativt butikskoncept som ska samverka med dr-reklamen.

Byråfakta

Kund: Fredrik Sidhagen, Marknads- och försäljningschef Net 1

 

Abakus arbetsgrupp:

Christel Hedin, Strateg

Sophie Nystedt, PL

Pascal Denis, AD

Tom Magnusson, Copy

Tom Skillgate, Grafisk formgivning

Rasmus Asp, Original

Camilla Sjögren, produktionsledare

Synnöve Almer

Publicerad 2011-03-30 12.19Uppdaterad 2015-12-06 15.15

Dela artikeln: