Dm-byrå vinner retailuppdrag

2011-03-30 14:19 Synnöve Almer  

Abakus gör sedan tidigare Net 1:s direktmarknadsföring. Efter en pitch får nu byrån även huvudansvaret för bredbandsoperatörens butikskommunikation.

I ett år har Abakus tagit hand om direktmarknadsföringen för Net 1, men nu utvidgas uppdraget.

– Det känns jätteroligt att vinna en pitch som vi arbetat så intensivt med och att vi som DM-byrå samtidigt fick tillfälle att visa att vi också förstår hur det fungerar på butiksgolvet, säger Pascal Denis, ad på Abakus i ett pressmeddelande.

Bredbandsoperatören har gett Abakus i uppdrag att ta fram ett strategiskt och kreativt butikskoncept som ska samverka med dr-reklamen.

Byråfakta

Kund: Fredrik Sidhagen, Marknads- och försäljningschef Net 1

 

Abakus arbetsgrupp:

Christel Hedin, Strateg

Sophie Nystedt, PL

Pascal Denis, AD

Tom Magnusson, Copy

Tom Skillgate, Grafisk formgivning

Rasmus Asp, Original

Camilla Sjögren, produktionsledare

Synnöve Almer

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt