Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

”Det största Volt varit med om”

Publicerad: 25 juni 2015, 06:30
Uppdaterad: 22 juni 2016, 11:01

Reklambyrån Volt prisas för allra första gången i Cannes Lions.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Reklambyrån Volt fortsätter att skörda framgångar med sin radiokampanj för Hemglass. Tidigare i år vann byrån sitt allra första guldägg.

Igår blev det även byråns första utmärkelser i Cannes Lions – ett silver och ett brons.

– Det här känns overkligt roligt. Det är så klart helt fantastiskt och det är en historisk dag för Volt, säger vd:n Henrik Stampe.

Hur kändes det inför prisutdelningen?

– Vi var otroligt glada över guldägget och det höjer så klart förväntningarna inför andra tävlingar. Men Cannes Lions är en så stor och svår tävling med mycket bidrag så därför känns det nästa lite overkligt att vi gått hela vägen och dessutom vunnit två lejon. Det är jättejättehärligt.

Volt har de senaste åren jobbat för att höja kreativiteten på byrån, bland annat genom att anställa fler kreatörer. Det senaste året har personalstyrkan ökat med 50 procent.

– Det här är ett bevis på att vi är på väg åt rätt håll. Det är roligt för arbetsgruppen och alla på byrån och visar att vårt erbjudande fungerar.

Vad är nästa steg?

– Vi kommer att fortsätta att anställa kreatörer och har fler på gång in efter sommaren. Men det kreativa står sig slätt om man inte har en stark strategisk bas så det är viktigt att utveckla parallellt. Vår grundidé bygger på kreativitet på en stark strategisk bas.

LÄS ÄVEN

Volt vinner i Radio

Volt blir SBAB:s nya byrå

Här är årets Guldäggsvinnare

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev