Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 29 Juni 2016, 08:49
Uppdaterad: 29 Juni 2016, 09:55
Destination Gotland byter från Hillmarketing till Scholz & Friends.
Ämnen i artikeln:
Scholz FriendsDestination Gotland har jobbat med sin befintliga byrå Hillmarketing i fem år. Nu bryter man samarbetet och väljer Scholz & Friends som ny byrå.
– Vi har gjort en fantastisk resa med Hillmarketing och känner stor tacksamhet för samarbetet med dem, säger Johan Lindvall, marknadschef på Destination Gotland, till Dagens Media och fortsätter:
– Det vi går igång på med Scholz & Friends är framför allt deras erfarenhet och kompetens inom destinationsmarknadsföring, tack vare samarbetet med Fritidsresor och Skistar. Vi på Destination Gotland står inför liknande utmaningar som dessa bolag. Det handlar bland annat om att samla ihop helhetsupplevelsen av Gotland. Dessutom känns kemin mellan oss jättebra.
Vad ska Scholz & Friends hjälpa er med framåt?
– Destination Gotland har ett övergripande mål att lyckas nå två miljoner passagerare till år 2027, och där hoppas vi att Scholz & Friends ska hjälpa oss med den strategiska delen och titta på hur vår kommunikation bör se ut för att vi ska komma upp i den tillväxten.
Ämnen i artikeln:
Scholz Friends