Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Deras allsång ska få dig att söka jobb på Mindshare

För att hitta en ny senior kreatör annonserar Mindshare med en allsångs-video på Youtube.


Publicerad 2015-03-16 12:52
Uppdaterad 2015-12-06 12:00

Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:

Mediebyrån Mindshare söker en ny kreatör. För att hitta en har byrån valt att välja bort en traditionell annonsering och vänder sig istället till Youtube, där en handfilmad musikvideo med allsång har lagts upp.

– Vi kände att vi ville ta ett annorlunda grepp. Tittar man på videon så förstår man att vi behöver hjälp av en duktig kreatör. Dessutom vill vi visa att vi har en positiv företagskultur på Mindshare och att vi har roligt på jobbet, säger Johan Alanko, ansvarig för rekryteringen, till Dagens Media.

Enligt Johan Alanko söker byrån främst en senior kreatör som har ett affärssinne.

– Det här har att göra med att vi tar ett omtag med vår kreativa avdelning Invention. Det här gjorde vi helt enkelt istället för en traditionell annons, säger han.

Mindshare vann priset för Årets byrå 2014 i kategorin Mediebyråer. Några av kunderna är Nike, Lufthansa och Volvo.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.