Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Deloitte köper Acne

Publicerad: 17 Augusti 2017, 07:54
Uppdaterad: 17 Augusti 2017, 08:10

Victor Press, David Olsson, Tomas Skoging, partner and film director Acne och Paul Thompson. Foto: Press

Revisions- och konsultbolaget Deloitte köper Acne – ska anställa 80 nya medarbetare.


Ämnen i artikeln:

Acne

Deloitte förvärvar byrån Acne för att utöka satsningen på kreativa tjänster. Både byråns ordförande Victor Press och vd David Olsson kommer sitta kvar på sina positioner.

– Förvärvet av Acne är ett viktigt steg mot att Deloitte digital kan erbjuda ett komplett utbud av digitala och kreativa tjänster, då kunder i allt större utsträckning letar efter en partner med multikompetens, säger Paul Thompson, chef för Deloitte digital för Europa, Mellanöstern och Afrika, i ett pressmeddelande.

I samband med köpet meddelar Deloitte även att man har stora investeringsplaner för västeuropa. Man kommer anställa runt 80 nya medarbetare senaste 2020, vilket kommer dubbla byråns nuvarande team. Runt 40 av de nyanställda kommer ha sin bas i Storbritannien.

– Våra klienter efterfrågar en kombination av dataanalyser och kreativitet. Deloitte digital är bäst i klassen när det kommer till digitala- och dataaktiverade lösningar. Genom att kombinera den kunskapen med vår förmåga att berätta historier tror vi att vi kan ge ett relevant erbjudande till marknaden, säger Victor Press, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Acne

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.