Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Deasign vann Rädda Barnens snabbpitch

Publicerad: 25 April 2012, 11:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:24

Den annalkande svälten i Västafrika fick Rädda Barnen att utlysa en rekordsnabb pitch. För Deasign som vann tog det 14 dagar från första kontakt till inlett samarbete.


Ämnen i artikeln:

DeasignRädda Barnen

Resultatet av den snabba pitchen blir en kampanj som ska komma ut redan nu under våren. Anledningen till stressen är torkan i Västafrika som redan drabbat 13 miljoner människor och ju snabbare alla parter agerar, desto fler liv hoppas de kunna rädda.

– Vi tycker att det är superkul att få jobba med Rädda Barnen och hjälpa dem med det här arbetet. Det är ett akut läge och de behöver all hjälp de kan få, säger Marie Thall, projektledare på Deasign.

Uppdraget går främst ut på att skapa uppmärksamhet kring den Västafrikanska torkan och de följder den kan få. Det ska ske dels genom pr men också via en webbtjänst som Deasign håller på att utveckla.

Arbetsgrupp Deasign:

Projektledare, Marie Thall

Strateg, Hanna Dahlin

Planner, Ebba Tärbe

Art Director, Henrik Rosander

Copywriter, Anna Lindstein

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

DeasignRädda Barnen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.