Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Deasign rekryterar tungt från Pool

Therese Mannheimer blir strategiansvarig på Deasign. Hon kommer närmast från reklambyrån Pool.


Publicerad 2010-11-24 14:21
Uppdaterad 2015-12-06 15:30

Ämnen i artikeln:

Deasign

Dela artikeln:

– Vi  behöver stärka upp vårt strategiska erbjudande och det är hon en utmärkt person att göra. Therese har en gedigen erfarenhet och ser på digital närvaro ur ett helhetsperspektiv. Hon stärker också upp vår kompetens inom sociala medier, säger Deasigns koncernchef Axel Bendrik till dagensmedia.se.

Therese Mannheimer kommer närmast från ett jobb som strateg och ansvarig för sociala medier på Pool. Där har hon bland annat jobbat med kunder som Gröna Lund och Viking Line.

Hon har även dragit igång digitala tjänster som Lissly och Brainspiration. Det senare har också samarbetat med mediebyrån Bizkit.

– Jag är övertygad om att min blandade bakgrund med strategiskt byråarbete och entreprenörskap kommer att passa bra med sättet att arbeta på Deasign som ju är en väldigt resultatinriktad byrå. Min syn på digital kommunikation är holistisk och jag vill jobba med helhetslösningar som ger tydlig effekt, säger Therese Mannheimer i ett pressmeddelande.

Deasign har ett 30-tal anställda i Stockholm och omsatte 27 miljoner kronor förra året.

– Vi har växt mycket under året och vi kommer att öka ordentligt, säger Axel Bendrik.

På kundlistan finns bland andra Tre, Elfa och Siemens. Flera av kunderna har, enligt byrån, gett Deasign utökat ansvar, vilket öppnar för rekryteringen av Therese Mannheimer.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.