Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Dear Friends köper Shout

Publicerad: 13 April 2015, 08:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

För att göra att större avtryck på marknaden väljer reklambyrån Dear Friends att köpa Shout Advertising.


I dag blev det klart att reklambyrån Dear Friends köper Shout Advertising. Målet är att bli en utmanare till de större byråerna i Sverige.

– Vi har dejtat, bytt erfarenheter och klämt på varandra under en längre tid. Nu gör vi slag i saken och blir tillsammans på riktigt, säger Roger Brovik, som i dag är vd på Dear Friends och i framtiden blir vd i den nya konstellationen, i ett pressmeddelande.

Enligt Dear Friends kommer sammanslagningen leda till att båda byråerna kommer att kunna göra ett större avtryck på marknaden.

Stefan Gustafsson är grundare och ägare till Shout. I det nya bolaget kommer han, enligt Dear Friends, att ha fokus på strategi och nya affärer.

– Våra olika erfarenheter blir en stor gemensam styrka. Tillsammans har vi ett riktigt starkt erbjudande, säger han till Dear Friends.

Sedan Dear Friends start 2010 har byrån, enligt ett pressmeddelande, vuxit till 60 medarbetare. Byrån blev också utsedd till "Årets byrå" 2014.

Shout är i dag aktuella med tre nomineringar i årets Guldäggstävling.

Även på sin sajt avslöjar Dear Friends köpet. Under rubriken "Vi blir ihop" skriver Dear Friends bland annat:

"Ja, man vill ju helst skrika det från toppen av ett berg. Men takterrassen på Kvarnberget får duga. Dear Friends köper Shout och bygger vidare på resan att bli en verklig utmanare till Sveriges storbyråer".

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.