Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Dear Friends får ny ägare

UPPDATERAD. Vinngroup går in som ny delägare – reklambyrån blir konsultgruppens största bolag.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dante Thomsen


Publicerad: 11 Juni 2014, 08:32
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:35

Ämnen i artikeln:

Dear Friends

– För oss som byrå känns det jäkligt skönt. Vi har tidigare haft en ägare som var med från början och som har gjort ett fantastiskt arbete med att hjälpa oss att starta upp. Nu får vi en ägare som har samma trygghet men som ligger närmare branschen och som kan ta oss vidare, säger Dear Friends vd Roger Brovik till Dagens Media.

Vinngroup är en gruppering av specialistbolag. Reklambyrån Dear Friends blir det största bolaget i en konstellation bestående av 13 entreprenörsföretag verksamma inom bland annat kommunikation och IT.

De nya ägarförhållandena ger Dear Friends en möjlighet att utvecklas som bolag, enligt byråns vd Roger Brovik.

– De har kontor både i Stockholm och Malmö vilket gör att vi nu kan växa dit, det känns bra. Tillsammans kommer vi att ha ett riktigt bra erbjudande där vi kan vara med från början när produkten tar form till och utveckla den till att kommunicera grejerna och sätta varumärket. Det tror jag är en jättebra usp, säger han och fortsätter:

– Att byråerna kommer närmare produktens kärna tror jag kommer bli viktigare och viktigare i framtiden.

Varför är just Vinngroup en bra ägare för er?

– Det är kul att de har haft ungefär samma resa som vi. De drog igång för ungefär fyra år sedan och består av entreprenörsmänniskor som brinner för sina kunder. Vinngroup består också av små bolag vilket gör att samarbeten mellan de olika delarna fungerar. Det här är inga giganter på tusentals personer, här ser man människorna man ska jobba tillsammans med.

Hur mycket får ni betalt?

– Det är inget jag vill nämna, men både köpare och säljare är nöjda.

Vinngroup kommer att äga 50 procent av Dear Friends.

– Det känns perfekt.

Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.