Byråer
De vann Svenska Spels jätteupphandling
Publicerad: 20 april 2017, 09:24
Uppdaterad: 20 april 2017, 09:24
King, Perfect Fools och Jung finns bland byråerna som går vinnande ur Svenska Spels stora byråupphandling.
I oktober gick Svenska Spel upp i en stor byråupphandling för samtliga av bolagets varumärken, som bland annat inkluderar strategiska- och kreativa byråer.
Nu har upphandlingen slutförts och det står klart vilka byråer som har vunnit uppdragen.
– Vi har under upphandlingsprocessen haft förmånen att ta del av ett stort antal anbud av mycket hög kvalitet från några av Sveriges absolut vassaste byråer. Efter en intensiv process och noggrann utvärdering ser vi nu fram emot att teckna avtal med sex vinnande leverantörer, säger Joakim Mörnefält, Kommunikationsdirektör på Svenska Spel, i ett pressmeddelande.
Här är Svenska Spels nya byråer:
Strategisk och kreativ byrå Turspel: King
Strategisk och kreativ byrå Modervarumärket: Bloomy Ideas
Strategisk och kreativ byrå Sport- och Nätspel: Perfect Fools
Marknads-PR för Modervarumärket, Turspel, Sportspel, Nätspel och Casino Cosmopol: Jung Relations
Designbyrå: Happy Forsman & Bodenfors AB
Kommunikationsstöd inom Public Affairs och Corporate Communication: JKL
I november berättade Svenska Spel att man även går ut i en offentlig upphandling av mediebyråtjänster, samt tjänster avseende SEA och SEO, då det nuvarande avtalet med OMG löper ut.