Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

De vann Kycklingstipendiet

Publicerad: 21 april 2016, 06:37
Uppdaterad: 21 april 2016, 06:40

Linus Bronge och Oskar Pernefeldt tar emot priset på scen under Guldägget. Foto: Alexander Donka.

Fem talanger får dela på priset.


AT


Kycklingstipendiet är instiftat av Komm och delas ut med syftet att uppmuntra nya och begåvade kreatörer till att utvecklas ytterligare inom sitt område.

I år gick priset till dessa fem talanger:

Emelie Jinhee Johnsson Motivering: Komma här och glida in i reklamens finrum, som om man ägde stället. Komma här, utan respekt för de traditioner och sedvänjor som skänker trygghet, och hitta på helt nya sätt att sälja parfym, kläder och konst. Komma här och få kycklingstipendie-juryn att släppa sin sakliga analys, till förmån för irrationell glädje och upprymdhet. Förbaskat imponerande. 

Hugo Wallmo och Evelina RönnungMotivering: Trots att de knappt lämnat skolbänken visar de redan hur man bryter både kreativa och innovativa gränser. Genom att förena sina starka idéer med ny teknologi lyckas de skapa kampanjer som får vilken reklamsenior som helst att känna sig som reklamstofil. Med en så stark mapp i så ung ålder är juryn övertygad, den här duon kommer lyckas göra reklamstordåd de närmsta åren. 

Linus Bronge och Oskar Pernefeldt Motivering:  Här har vi ett gäng som tar sina starka insikter, förvandlar dem till sylvassa idéer och förädlar dem med ett svindlande hantverk. Deras idéer har inte bara förmågan att ena en hel värld. Ikväll har de även lyckats ena juryn, och det med råge! Med en så komplett portfolio som deras är det inger snack om saken, de förtjänar kycklingstipendiet ögonabums! 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev