Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

De vann "Årets Kampanj"

Publicerad: 21 Maj 2015, 13:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:00

Här är de tre byråerna som vann priset för "Årets Kampanj" under Stockholm Media Award.


Idag delades pris ut till "Årets Kampanj" i Stockholm Media Award 2015. Priset delades ut på China Teatern i Stockholm.

Grand Prix-priset gick till kampanjen "Made by Sweden" som gjordes för Volvo Car av Mindshare, Forsman & Bodenfors samt Matter.

I motiveringen står det bland annat: "Detta pris belönar ert mod och självförtroende, kommunicerat genom Sveriges största ikon. Även om priserna redan har haglat över denna legendariska kommunikationslösning så är detta årets bästa kampanj".

Guldet gick till "Pantamera för e-sporten" som gjordes för Returpack av Scream Mediabyrå och Clutch Entertainment.

I juryns motivering står det: "Detta är ett strålande exempel på kommunikation som helt och hållet är driven av kunskap och insikter kring målgruppen och även modet att faktiskt våga släppa kontrollen. Man har skapat en ny arena helt på målgruppens villkor".

Kampanjen "SlutaRattsurfa" vann silver. Den gjordes för Transportstyrelsen av HowCom och Blomquist & Co.

Där skriver juryn: "Detta är ett utomordentligt bra exempel på integrerad kommunikation som driver uppmärksamheten till rätt ställe vid rätt tillfälle. Kampanjen har fått målgruppen att uppfatta ett helt nytt ord, diskutera ett beteende och faktiskt ändra användandet av sin egen telefon".

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.