De utser vinnaren i Reklamcupen

2011-04-27 08:07 Henrik Widell  

I dag presenterades juryn till DN:s årliga printreklamtävling, Reklamcupen.

Juryn som ska bedöma bidragen i 2011 års upplaga av Reklamcupen är:

Ida Backman, copywriter på Forsman & Bodenfors i Göteborg. Har tidigare jobbat på Acne Advertising och gått på Berghs School of Communications.

Karin Ericsson, copywriter på reklambyrån Guts & Glory i Malmö, tidigare var hon på Navigator Communications i Malmö och reklambyrån Relevans i Helsingborg. Karin driver nätverket Reklamöl som slagit igenom stort i Malmö och som lockar flera hundra personer.

Paul Malmström, kreativ chef på Mother New York, arbetade tidigare på Fallon Minneapolis och Paradiset. Ett av de största svenska reklamnamnen utanför våra gränser.

Rikard Holst, ad på Ingo Stockholm, den regerade vinnaren Rikard Holst var med förra året när Grey vann med kunden Lidl.

Gunilla Herlitz, DN:s Chefredaktör och VD, har arbetat på ledande positioner på bland annat Expressen och Dagens Industri. Gunilla har varit på DN i 1,5 år.

Henrik Stangel, DN:s Annonsdirektör jobbade tidigare på Posten, Carlsberg och EF inom marknad och försäljning.

Via Reklamcupens Facebook-sida är det i år också möjligt för läsarna att säga sitt. Det bidrag som får flest röster av läsarna vinner en extra juryröst.

DN Reklamcupen är den enda reklamtävlingen i cupformat i världen. I år är det åttonde året som 32 annonsörer gör upp om titeln ’’Svensk Reklamcupsmästare’’. Cupen startar den 20 juni och avslutas med final den 21 augusti. Varje match avgörs av en jury bestående av 6 personer från medie- och reklambranschen. Den sjunde rösten kommer in från en omröstning på facebook. Matcherna utspelas på sid 3 och 5 i Dagens Nyheters första del.

Henrik Widell

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt