Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

De ska sätta Norden på världskartan

Publicerad: 7 December 2016, 12:46
Uppdaterad: 7 December 2016, 13:03

Vinnarteamets koncept "Traces of North" bygger på en idé om att kuratera nordiska "berättelser" över hela världen. Foto: Susanne Bendsen/norden.org

Här är byråerna som vunnit uppdraget att marknadsföra Norden.


Ämnen i artikeln:

kommunikationsbyrå

Dagens Media har tidigare berättat om Nordiska ministerrådets stora pitch om uppdraget att profilera Norden.

Utbudsprocessen är nu avslutad och Nordiska ministerrådet har valt vilket av de fem förkvalificerade teamen som får uppdraget att stärka Nordens varumärke.

Den kreativa sammanslutningen är speciellt framtagen för uppdraget och består av Mensch, BIG Architects, Area9 och Ole Lund Creative.

Gruppen kombinerar enligt Nordiska ministerrådet ett flertal designmässiga, kreativa och tekniska färdigheter. Uppgiften är att sätta en ny standard för platsmarknadsföring, samt inspirera och engagera många typer av aktörer, både i och utanför Norden.

– Vi har haft många intressanta byråer som lämnat förslag av mycket hög kvalitet. Vi har framför allt betonat att vinnarprojektets idé ska vara ambitiös och banbrytande. Vårt val av vinnare är i överensstämmelse med de nordiska värderingarna och önskemålen om innovation och nytänkande. Teamet har också den kreativa och tvärvetenskapliga talang som krävs för designprocesser och aktivering internationellt, säger Dagfinn Høybråten, generalsekreterare för Nordiska ministerrådet, i ett pressmeddelande.

Vinnarprojektets koncept "Traces of North" bygger på en idé om att kuratera nordiska "berättelser" över hela världen.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

kommunikationsbyrå

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.