Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

De ska ratta Kias reklam

Publicerad: 16 September 2013, 12:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:34

Biltillverkaren Kia inleder ett samarbete med Isobar, samt duon Jonas Sjöström och Carl-Johan Ekberg.


Ämnen i artikeln:

KIAIsobarBerntzon Bylund

Det var i våras som reklambyrån Berntzon Bylund sade upp avtalet med kunden Kia, för att istället börja arbeta med Peugeot.

Det tvingade ut Kia i en pitch, som nu alltså är avgjord.

Jonas Sjöström blir strateg och kundansvarig och Carl-Johan Ekberg ska vara kreativt ansvarig för uppdraget. Isobar får ansvar för genomförandet i samtliga marknadsföringskanaler, men med huvudfokus på digitala och sociala medier samt marknads-pr.

– Bilbranschen har sedan länge haft en utmaning där köpbeslutet allt oftare tas på andra platser än i bilhallen. I den här byråvalsprocessen kom vi tidigt fram till att vi ville ha en okonventionell lösning för att möta denna utmaning. Vi får nu vi en stark och särskiljande laguppställning som kan stötta oss på alla viktiga plattformar, säger Jonas Nilsson, som tillträdde som marknadschef på Kia i somras, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

KIAIsobarBerntzon Bylund

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.