Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

De kan vinna Young Lions Sweden

Publicerad: 31 Mars 2014, 10:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:43

Här är de nominerade teamen som tagit fram en kampanj för organisationen Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar.


Ämnen i artikeln:

Young Lions

Tillsammans med Dagens Media och Getty Images anordnar Komm årets svenska uttagstävling i Young Lions, som är en del av den internationella reklamtävlingen Cannes Lions. Tävlingen är öppen för unga kreatörer under 28 år som jobbar på byrå.

Kretörerna deltar i fem kategorier: cyber, design, media, pr och print.

Årets uppdrag var att ta fram en kampanj för den ideella organisationen Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar, RBU.

Nominerade i pr är:

Andreas Ekelund och Victor Jakobsson på Åkestam Holst för bidraget En ny bild

Joseph Borenstein och Linnéa Rinäs på Cohn & Wolfe för bidraget Vardagshindret

Peter Simonsson och Petter Rudwall på Wendelfalck för bidraget Kom fram!

Nominerade i Media är:

Anton Ström och Mathias Svensson på Scholz & Friends Stockholm och John Doe Worldwide för bidraget Man mot man med Mats

Ulrika Karlberg och Viktor Brittsjö på Forsman & Bodensfors för bidraget En krånglig väg

Nominerade i Print är:

Ulrika Karlberg och Viktor Brittsjö på Forsman & Bodensfors för bidraget Drömyrket

Frida Siversen Ljung och Nayeli Kremb på TBWA för bidraget Drömmen

Nayeli Kremb och Felix Nilsson på TBWA för bidraget CP-unge

I kategorierna cyber och design finns endast en nominerad per kategori, som presenteras på prisutdelningen den 15 maj.

Årets jury består av: ordföranden Malin Von Werder, Garbergs Malmö, Fredrik Josefsson, Åkestam Holst, Jenny Kaiser, Forsman & Bodenfors, Helena Stendahl Hägg, Identity Works och Patrick Kampmann, Volontaire.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Young Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.