Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

De kan vinna Young Lions

Publicerad: 27 Mars 2013, 13:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

Tillsammans med Dagens Media och Getty Images utser KOMM det svenska bidraget till Young Lions - en del i tävlingen Cannes Lions.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsKommYoung Lions

Young Lions är öppen för unga kreatörer som jobbar på byrå och syftar till att ta fram en kampanj för den ideella organisationen Peace Works.

Vinnarna i de tre kategorierna print, media och cyber utses av en jury bestående av Andreas Ullenius, Johan Eghammer, Carl Larsson och Liv Sandberg.

Nominerade för Cyber är:

Adam Gäfvert från King och Arvid Nittve från Le Bureau för bidraget Jan Björklunds första tweet.

Louisa Ernestam och Peter Simonsson, Wenderfalck för bidraget Möt dina fördomar.

Nominerade för Media är:

Desiré Engström och Jeremy Phang och Lowe Brindfors för bidraget Man är inte vad man heter.

Adam Gäfvert från King och Arvid Nittve från Le Bureau för Skällsordrevolutionen.

Nominerade för Print är:

Christian Jörgensen och Sandra Burman från Volt för bidraget Språkspår.

André Persson och Martin Baude från TBWA för bidraget Ingen människa föds ond.

Andreas Ekelund och Viktor Jacobsson från Åkestam Holst för bidraget Facebook Jouren.

De vinnande teamen presenteras på Dagens Medias mingel den 14 maj.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsKommYoung Lions

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.