Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 27 Mars 2013, 13:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51
Tillsammans med Dagens Media och Getty Images utser KOMM det svenska bidraget till Young Lions - en del i tävlingen Cannes Lions.
Young Lions är öppen för unga kreatörer som jobbar på byrå och syftar till att ta fram en kampanj för den ideella organisationen Peace Works.
Vinnarna i de tre kategorierna print, media och cyber utses av en jury bestående av Andreas Ullenius, Johan Eghammer, Carl Larsson och Liv Sandberg.
Nominerade för Cyber är:
Adam Gäfvert från King och Arvid Nittve från Le Bureau för bidraget Jan Björklunds första tweet.
Louisa Ernestam och Peter Simonsson, Wenderfalck för bidraget Möt dina fördomar.
Nominerade för Media är:
Desiré Engström och Jeremy Phang och Lowe Brindfors för bidraget Man är inte vad man heter.
Adam Gäfvert från King och Arvid Nittve från Le Bureau för Skällsordrevolutionen.
Nominerade för Print är:
Christian Jörgensen och Sandra Burman från Volt för bidraget Språkspår.
André Persson och Martin Baude från TBWA för bidraget Ingen människa föds ond.
Andreas Ekelund och Viktor Jacobsson från Åkestam Holst för bidraget Facebook Jouren.
De vinnande teamen presenteras på Dagens Medias mingel den 14 maj.
Helen Preutz