Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

De kan vinna i LIA

Publicerad: 22 Oktober 2013, 06:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Totalt har de svenska byråerna lyckats få med 27 bidrag på shortlist i den globala kreativitetstävlingen LIA. Flest vinstchanser har Åkestam Holst.


Åkestam Holst är nominerade för hela tio bidrag, varav åtta i den digitala kategorin. Byrån är huvudsakligen nominerade för Pause Ljud & Bild, Swebus och Ikea.

Forsman & Bodenfors har i sin tur fem nomineringar, bland annat för Volvo och Eon.

Priserna i LIA delas ut 4 november.

 

Alla svenska nomineringar

 

DESIGN

Brand Identity – local: Bold Stockholm/The Shirt Factory/ Shirt Factory Visual Identity

 

DIGITAL

Banners: Åkestam Holst/ Pause Ljud & Bild/ Stockholm House Equalizer Banner

Home furnishings/Appliances: Åkestam Holst/ Ikea/ Say it with a bed

Innovative use of digital: Åkestam Holst/ Swebus/ The train switch

Online Games: Åkestam Holst/ Posten/ The parcel memory

Retail: Åkestam Holst/ Pause Ljud & Bild/ Stockholm House Equalizer

Travel: Åkestam Holst/ Swebus/ The train switch

Visual Design: North Kingdom/ Disney Fantasyland/ Finding Fantasyland

Weird Wonderful Website: Åkestam Holst/ Pause Ljud & Bild/ Catacombo Sound System

Weird Wonderful Work: Åkestam Holst/ Pause Ljud & Bild/ Catacombo Sound System

 

NON-TRADITIONAL

Automotive: Forsman & Bodenfors/ The new Volvo FH/ The Ballerina Stunt

Confection/Snacks: Forsman & Bodenfors/ Marabou Black/ Black

Direct Marketing: Åkestam Holst/ Swebus/ The train switch

Guerilla Marketing: Abby Norm/ Adobe Nordic/ Photoshop Live - Street Retouch Prank

Utilities: Forsman & Bodenfors/ Eon/ Swedens largest energy experiment

 

PACKAGE DESIGN

Liquors: Family Business/ Absolut Unique

Liquors: The Brand Union/ Absolut Craft – bartender’s collection

 

POSTER

Public Service/Social Welfare Campaign: Ingo/ Situation Stockholm/ CV - Markku, CV - Pierre, CV - Susanne, CV - Stig, CV - Title

Use of Copywriting Campaign: Ingo/ Situation Stockholm/ CV - Markku, CV - Pierre, CV - Susanne, CV - Stig, CV – Title

 

RADIO

Direction: ANR BBDO/ Swedish Open/ The Speaker Match

Music Adaptation: Lowe Brindfors/ Friends/ Kathleen

Pubic Service/Social Welfare: Lowe Brindfors/ Friends/ Kathleen

Recreational: ANR BBDO/ Swedish Open/ The Speaker match

 

THE NEW

Forsman & Bodenfors/ Eon/ Swedens largest energy experiment

 

TV/CINEMA/ONLINE FILM

Home furnishings/Appliances: Åkestam Holst/ Ikea/ Nightwalkers

 

TV/CINEMA/ONLINE FILM – MUSIC & SOUND

Use of Licensed Music: Forsman & Bodenfors/ The new Volvo XC60/ Leave the World Behind

 

TV/CINEMA/ONLINE FILM – PRODUCATION/POSTPRODUCTION

Editing: Fredrik Davidsson Film/ Awareness against drunk driving/ End of the beginning

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.