Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

De kan vinna Guldlådan

Publicerad: 1 November 2010, 12:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Saatchi & Saatchi, Tackolov och Pool leder nomineringsligan i Postens dr-tävling med tre nomineringar var.


Ämnen i artikeln:

DirektreklamPosten

Saathi & Saatchi har fått två nomineringar för sin kampanj "Personligt omlag" för Sveriges Tidskrifter och en för "Comfort Pillow" för Elmsta 3000 Horror Fest.

Tackolov nomineras för sitt arbete med Dagens Nyheter och Dina Försäkringar medan Pool kan vinna för sina kampanjer för Gröna Lund.

Bidragen tävlar i kategorierna effekt, kreativitet, lojalitet och ODR.

Dessutom finns en tävlingskategori för reklamstudenter. Årets uppdragsgivare är Hjärnfonden.

Vinnarna utses på Guldlådan den 15 november på Münchenbryggeriet.

Här är alla nominerade bidrag:

Kreativitet B2B

Dragster KommunikationKampanj: Ett grönt brevKund: Cramo Flyttbara lokaler

IK StockholmKampanj: WholesaleKund: TDC Sverige

Roi DivisionKampanj: Trött på obegripliga reseräkningar?Kund: Eurocard AB / Dicom AB

Saatchi & SaatchiKampanj: Personligt omslagKund: Sveriges Tidskrifter

TracksterKampanj: Höj röstenKund: ActionAid

Kreativitet B2C

DDB StockholmKampanj: Test Soldat/SjömanKund: DDB Stockholm

Lazzo DM ByråKampanj: DrömtågetKund: Lazzo DM Byrå

Le BureauKampanj: Personlig visningKund: Wetterling

MRM StarskyKampanj: Riksgälden Premieobligation 10:2 VasaloppetKund: Riksgälden

Saatchi & SaatchiKampanj: Comfort PillowKund: Elmsta 3000 Horror Fest

Effekt B2B

dos Santos & ThunholmKampanj: Jättestora säljbrevKund: MittMedia Print

Lowe BrindforsKampanj: ProvjobbaKund: Huvudstaden

PoolKampanj: Upp till 5-kampKund: Gröna Lund

Roi DivisionKampanj: Trött på krånglig fakturahantering? Kund: Eurocard AB / Dicom AB

Saatchi & SaatchiKampanj: Personligt omslagKund: Sveriges Tidskrifter

Effekt B2C

augustiKampanj: Harley-Davidson PlaydeckKund: Harley-Davidson

WelcomKampanj:Genväg till egen lägenhetKund: HSB Göteborg

PoolKampanj: Gröna Lund växerKund: Gröna Lund

TackolovKampanj: Läsning som gör skillnadKund: Dagens Nyheter

TackolovKampanj: En försäkring till hundiga hundarKund: Dina Försäkringar

Lojalitet

DAD Direct ABKampanj: Club BumerangKund: Svenska Bil AB

SmickerKampanj: Din guide till nästa smultronställeKund: Svenska Turistföreningen

SmickerKampanj: Du missar väl inte poängen – SF BioklubbenKund: SF Bio AB

TackolovKampanj: DN KortetKund: Dagens Nyheter

ODR

ONE DirectKampanj: 3 BonusKund: Hi3G

PoolKampanj: Gröna Lund växerKund: Gröna Lund

B9Kampanj: Vad sägs – en helt ny VW Golf för 1 000 kronor?Kund: K-rauta AB

Start CommunicationStena Line Scandinavia AB Kampanj: Legoland Billund Resort 2010

Reklamskolor

Uppdragsgivare: HjärnfondenBeckmansKampanj: Det är tanken som räknasArbetsgrupp: Henrik Eriksen, Felix Andersson

BeckmansKampanj: Julkort från okändaArbetsgrupp: Arthur Röing Baer, Eddie Åhgren, Ludvig Franzén, Per Sturesson

BeckmansKampanj: BotemedletArbetsgrupp: Jesper Stein, Fabian Kühlhorn, Adam Gäfvert

BerghsKampanj: En gåva fylld med omtankeArbetsgrupp: Kim Liedberg, Joanna Fransson, Erik Friberg, Linnea Sigurdson, Monika Lindquist och Carolina Martinsson

BerghsKampanj: HjärnkalendernArbetsgrupp: Jenny Karlsson, Sofia Grefbäck, Lisa Bygdén, Jessica Boswall, Lovisa Nilsson och Emma Nilsson

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

DirektreklamPosten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.