Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

De kan vinna Årets Kampanj

Publicerad: 17 Mars 2014, 13:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:44

16 bidrag är nominerade i kategorin Årets Kampanj inför Stockholm Media Award.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Award

Stockholm Media Award delas ut under Stockholm Media Week på Chinateatern 7-8 maj.

Nu har juryn avslöjat nomineringarna i kategorin Årets Kampanj.

Flest nomineringar har OMD med fyra bidrag på listan, däribland kampanjer för McDonalds och Telenor.

 

Alla nomineringar

Ben & Jerry’s/ Hur vi räddade Europas kossor på Youtube/ Mindshare

Cloetta/ Ahlgrens bilar fruktkombi/ Starcom

Coca-Cola/ Reason to believe/ IUM

Försvarsmakten/ Rekryteringskampanj/ PHD

Gilette Venus/ Tag the water/ Mediacom

HP/ Virtual event/ OMD

Lidl/ Dill/ Scream

McDonalds/ Big Mac/ OMD

Nationella Strokekampanjen/ Slutkampanj/ Starcom

Sanofi Pasteur/ Vi kallar dig/ OMD

SBAB/ Förlustgeneratorn/ IUM

Spotify/ Headphones singing/ Starcom

Tele2/ Bredband 4G/ Mediacom

Telenor/ Roaming/ OMD

Volvo personbilar/ Leave the world behind/ Mindshare

Wrigley/ Bubbelmint/ PHD

Jury

Annica Axelsson, Strålfors (ordförande) Fredrik Lundgren, Howcom Evolution Anette Andersson, IUM Daniel Collin, MEC Cecilia Strandell, Pernod Ricard Roland Bägén, Hyundai Lotta Kubu, Opticom Incite Ebba Burenius, Ottoboni Jens Pamp, Rewir

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Award

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev