Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

De kan vinna 100-wattaren

Publicerad: 20 Oktober 2016, 16:30
Uppdaterad: 21 Oktober 2016, 08:00

Här är nomineringarna till 100-wattaren. Flest nomineringar har reklambyrån Garbergs och annonsörerna Svenska Turistföreningen och Eton Shirts fått.


Ämnen i artikeln:

100-wattaren

88 bidrag från 49 byråer och 73 annonsörer har nominerats till 100-wattaren.

Årets jury bestående av 60 personer från branschen har sållat ut de som bäst lyckats skapa kommunikation som fungerar, för att få fram 88 nominerade tävlingsbidrag fördelat på elva kategorier.

Flest nomineringar får reklambyrån Garbergs, åtta stycken, följt av Forsman & Bodenfors med sex nomineringar. INGO, King samt Tillsammans STHLM får fem nomineringar vardera.

Svenska Turistföreningen och Eton Shirts är annonsörerna som kammar hem flest nomineringar, fyra stycken var. Åtta annonsörer lyckas få två nomineringar var: Atlas Copco Underground Rock Excavation division, Barncancerfonden för CCI, Björn Borg, ICA, SAS, Systembolaget, Södertörns högskola, Adobe Nordic och Telia.

Prisutdelningen presenteras på 100-wattsfest den 25 november.

2016 års nominerade bidrag:

Konsument – Kampanj:

Charter på riktigt, Tillsammans Sthlm/Apollo Coca-Cola - 100 000 måltider, Carat/Coca-Cola En Egen Väg, DDB Stockholm/Skoda Sverige Experten, Forsman & Bodenfors/Systembolaget Green familjen, JMW/Acne/Starcom/Max hamburgare HataHat, Ehrenstråhle DDB/Telia Introduktionen av Carlsberg Hof Organic, M&C Saatchi/Carlsberg Sverige AB Jag är lärare, Gullers Grupp/Södertörns högskola Kia Sportage, Isobar Sweden/Kia Motors Sweden Made By People, Forsman & Bodenfors/Volvo Car Sverige Marabou Chokladhus , Klirr Stockholm AB/Mondelez Sverige AB Raggarbilar, King & Neumeister/Cloetta Slow Down GPS, Forsman & Bodenfors/If Skadeförsäkring Solfarmare sökes, M&C Saatchi/E.ON Så Zourr, Mindshare & Splay/Haribo The Swedish Number, INGO/Svenska Turistföreningen This is Swengland, DDB Stockholm/Svenska Spel/Stryktipset Vi täcker allt. Nästan. Sitrus/Länsförsäkringar

Konsument – Singel:

#MinCrush, HOLY/Spendrups/Loka City Gross , Garbergs/City Gross Den Svenska Söndagsångesten, Rodolfo/Nackademin Recept för låga priser, King/ICA Style Carousel, Tillsammans Sthlm/Eton Shirts Supportervrål! PHD/Dr Oetker V75 Boost – Ingen dröm är för stor! Åkestam Holst/ATG World's Smartest Dorm Room, FamiljenPangea/Örebro universitet

Konsument – strategisk design:

Bravo, Amore Brand Identity/Bravo Från en familj där mat är kärlek, Hummingbirds Advertising & Design AB/Zeta Från präktiga produkter till ett modernt hälsovarumärke, Identity Works/Risenta AB Maréna Beauté, Bold/Maréna Beauté MegaMind, FamiljenPangea/Tekniska museet Relansering av OLW Naturchips – design som säljmotor., Identity Works/Orkla Confectionery & Snacks Sverige SAS - Ny visuell identitet, Bold/SAS SIA Dessertglass, Lundberg&Co/SIA Glass SL Visuell identitet och wayfinding, FamiljenPangea/Trafikförvaltningen/SLL Systembolaget, BAS/Systembolaget

Företag:

Adobe Stock Apparel, Abby Priest/Adobe Nordic Eton Closets 2.0, Tillsammans Sthlm/Eton Shirts Personliga rådgivare, Ehrenstråhle DDB /Telia Simba S7 Trick Shot - Experience Game Changing Precision, Graviz/Atlas Copco Underground Rock Excavation division The Rotebro Job, Garbergs/NCC

Företag – strategisk design:

Stora Enso Recreate Packaging 2016, River/Bea Szenfeld/Stora Enso Teatern, BAS/AMF Fastigheter Tryggeriet, Yellon/Hylte Tryck Varumärke och identitet för Orio, Happy F&B/Orio

Ideellt – Kampanj:

Gula Båtarna, BerntzonBylund/Gula Båtarna Jag är lärare, Gullers Grupp/Södertörns högskola Låt fler få fylla fem 2015, Relbrando/Svenska kyrkans internationella arbete Läkarmissionens morsdagskampanj 2016, Läkarmissionen Riv lagen, Le Bureau/Röda Korset Stockholm har blivit kallt, Garbergs/Stockholms Stadsmission Svensk Kooperation, Studio Palmbäck/ELM/Luckycat/Svensk Kooperation

Ideellt – Singel:

5 minuter i hemlöshet, Dear Friends/Göteborgs Kyrkliga Stadsmission All I Want For Christmas Is a Goat , Wenderfalck/ActionAid Business Like a Swede, ANR BBDO/TCO Child 4 Child, Garbergs/Barncancerfonden för CCI En mer spännande fritid, Garbergs/Scouterna Orädd, Reform Act/Rädda Barnen

Internationellt – Kampanj:

Be a new gentleman, Tillsammans Sthlm/Eton Shirts Lost in translation, Tillsammans Sthlm/Eton Shirts Marriage Market, Forsman & Bodenfors/SK-II REMAP™, Åkestam Holst/SAS Danmark Simba S7 Trick Shot - Experience Game Changing Precision, Graviz/Atlas Copco Underground Rock Excavation division Sprinter, Garbergs/Björn Borg The Swedish Number, INGO/Svenska Turistföreningen

Internationellt – Singel:

Child 4 Child, Garbergs/Barncancerfonden för CCI Next Stop New York, M&C Saatchi/Norwegian OnePlus: A VR Experience from OnePlus, DigitasLBi Nordics/OnePlus Skin Collection, Garbergs/Björn Borg The Swedish Number, INGO/Svenska Turistföreningen

Långsiktigt:

För det vidare, Le Bureau/Skolverket Karims kiosk, Forsman & Bodenfors/Comviq Kommunikation räddar liv. Sjöräddningssällskapets kampanj 2004 – 2016, Forsman & Bodenfors/Sjöräddningssällskapet Lidl, INGO/Lidl Rosa Bandet, ICA Reklam + KING/ICA Sverige AB Triss, King/Triss, Svenska Spel Vad behöver du idag? Åkestam Holst/Pressbyrån

Årets nytänk:

Adobe Stock Apparel, Abby Priest/Adobe Nordic Broadcast without Borders, Åkestam Holst/Refugee Phones En skoldag i Virtual Reality, McCann Stockholm/UR (Utbildningsradion) Give a Beep, Edelman Deportivo/Hövding Rinkside 3, Passion Lab/3 Sverige Rösta med hjärtat, Perfect Fools/SVT Taxiterapeuterna, King/Taxi Stockholm The Swedish Number, INGO/Svenska Turistföreningen The Train Brain Project, Kärnhuset/Stockholmståg Therese testar teknik, Volontaire/Teknikföretagen Yoggi Yalla Cup 2016, Carat/Arla Yoggi Yalla

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.