De kan bli Årets branschpersonlighet

2010-04-07 08:07  

Sveriges Mediebyråer presenterar nu de nominerade i kategorierna ”Årets branschpersonlighet” och ”Årets säljorganisation”.

Stockholm Media Awards hålls den 5-6 maj på Rival i Stockholm. Då delar arrangören Sveriges Mediebyråer ut priser i totalt fem olika kategorier.

Nu presenteras de nominerade i kategorierna ”Årets branschpersonlighet” och ”Årets säljorganisation”.

Den som vinner den första kategorin ska ha ”varit tongivande på den svenska mediemarknaden, väckt känslor och engagemang, varit nytänkande och innovativa samt flyttat fram positionerna för den svenska mediemarknaden”.

Förra året gick priset till SVT:s vd Eva Hamliton.

De nominerade i år är:

Manfred Aronsson - vd för MTG TV. ”Har lyckats samla tv-programmen som alla snackar om i sin egen tablå”.

Michael Grimborg - försäljningsdirektör TV4.”Har utvecklat ett framgångsrikt lokalt sälj och hittat fler intäktsmöjligheter”.

Gunilla Herlitz - publisher Dagens Nyheter. ”Tog tuffa beslut i en tuff tid”.

Thomas Mattsson - chefredaktör Expressen. ”Har tagit Expressen från en "vi har alltid rätt"-attityd till en öppen "vi lyssnar på dig"-inställning”.

Sofia Mirjamsdotter – frilansjournalist.”Debattör och evangelist som fått traditionella medieföretag att både upptäcka och förstå värdet av sociala medier i journalistikens tjänst”.

 

De nominerade i ”Årets säljorganisation” är:

Dawn2Dusk

Kanal 5

Metro

Microsoft Advertising

MTG TV

Spotify

Tailsweep

Förra året tog SvD hem titeln.

Jurygrupperna

Årets branschpersonlighet:

Anna Svedbom, Dagens Industri

Martin Schori, Dagens Media

Fredrik Wass, Bisonblog

Ulrika Fjällborg, Resumé

Årets Säljorganisation:

Zophiah Hansson, Bizkit Patrol

Victoria Huusko, Zenithmedia

Jochum Forsell, Initiative Universal Media

Ragnar Tingström, Scream Mediabyrå

Frida Åberg, Carat

Henrik Boman

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt