Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

De dömer Young Lions

Publicerad: 17 Februari 2014, 11:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:47

Fem välkända reklamnamn tar plats i juryn för den svenska uttagningen till Young Lions.


Ämnen i artikeln:

Young Lions

Ordförande i juryn blir Malin von Werder, ad på nystartade Garbergs Malmö.

– Att delta i en tävling som Young Lions och vara del av hela cirkusen bakom Cannes Lions måste vara något av det mest spännande man som ung kreatör kan få vara med om. En fantastisk chans att internationellt få visa vad man går för. Därför är det också något extraordinärt att få vara med i juryarbetet att välja ut dessa team. Med tanke på den kvalité vi tidigare sett hos Sveriges yngre kreatörer är jag säker på att vi har god chans till guld, säger Malin Von Werder, i ett pressmeddelande.

 

Hela juryn

Malin von Werder, Art Director, Garbergs Malmö, ordförande

Jenny Kaiser, kundansvarig projektledare, Forsman & Bodenfors

Patrick Kampmann, Creative Director, Volontaire

Helena Stendahl Hägg, Design Director, Identity Works

Fredrik Josefsson, Art Director, Åkestam Holst

Young Lions är en tävling för kreatörer mellan 18-28 som jobbar på byrå. Uppdraget är att ta fram en tidningsannons, digital kampanj, visuell identitet, pr- eller mediestrategi för en ideell organisation.

Komm är Sveriges representanter för Cannes Lions och arrangerar den svenska uttagningstävlingen tillsammans med Getty Images som samarbetspartner.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Young Lions

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.