Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

De dömer 100-wattaren

Publicerad: 26 Maj 2011, 05:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:09

60 juryledamöter ska bedöma bidragen i höstens 100-wattare.


Tävlingen är uppdelad i sex kategorier med en jury för varje kategori.

Johan Eriksson, marknadschef på Procter & Gamble, är ordförande i Konsumentreklam och Josefin Lundmark, marknadsdirektör på Telia leder kategorin Producentreklam. Louise Gauffin, marknadschef i Rädda Barnen leder Samhällsreklamjuryn medan Karl-Oskar Tjernström, nordisk marknadschef på Samsung är ordförande i Internationell reklam-kategorin. Max marknadschef Anders Forssten är ordförande i Smartreklam-kategorin och Seats nya vd Åke Lundberg leder arbetet i juryn som ska bedöma Långsiktig varumärkesvård.

Reklamtävlingen 100-wattaren som belönar "kreativt reklam som gett effekt".

Här är hela 100-wattsjuryn 2011:

KONSUMENTREKLAM Johan Eriksson, Marketing Manager, Procter & Gamble Cecilia von Perglas, Marknadschef, Leaf Mats Liedholm, Marknadsdirektör, Spendrups Cristin Dylén, Marknadschef, Riksgälden Mia Cederberg, Creative Director, Storåkers Magnus Jakobsson, Copywriter, DDB Stockholm Jonas Hedeback, Vd, CP+B Europe Göran Åkestam, Vd, Åkestam Holst Urban Hilding, Vd, IUM Gun Pettersson, Affärsområdeschef, Novus PRODUCENTREKLAM Josefin Lundmark, Marknadsdirektör, Telia Sonera Annika Ferlin, Marknadschef Sverige, Canon Fredrik Ellsäter, Marknadschef, BMW Anna-Maria Kääriä, Marknadschef, Skanska Martin Kubu, Vd, BBDO Ehrenstråhle Rickard Bäcklin, Projektledare, Hilanders Lasse Kampe, Copywriter, Mecka Ann-Marie Wessman, Art Director, SWE Leena Lundbladh, Medierådgivare, Maxus Susanne Moland, Business Development, Synovate SAMHÄLLSREKLAM Lousie Gauffin, Marknads- och Insamlingschef, Rädda Barnen Dicran Sarafian, Marknadschef, Unicef Gina Azaric, Head of Consumer Marketing, Tre Carin Blicke Rehle, Marknadschef, Samhall Christina Saliba, Vd, Weber Shandwick David Granath, Vd, Granath Euro RSCG Jacob Nelson, Copywriter, Forsman & Bodenfors Lotta Mellgren, Creative Director, Ester Tommy Gapinsky, Vd, AdOn Stefan Svanfeldt, Affärsområdeschef, TNS Sifo INTERNATIONELL REKLAM Karl-Oskar Tjernström, Nordisk Marknadschef, Samsung Gustaf Wetterwik, Marknadschef, CocaCola Susan Skyllermark, Senior Projekt Manager, Electrolux Björn Rietz, Creative Director, Media Markt                  Petronella Panérus, Vd, Scholz & Friends                      Hedvig Hagwall Bruckner, Copywriter, King                 Pelle Holm, Account Director, Lowe Brindfors Nina Granath, Grafisk Designer, Stockholm Design Lab                            Linus Hjoberg, Vd, MediaCom           Per Grenert, Senior konsult, GFK      SMART REKLAM Anders Forssten, Marknadschef, Max Fredrik Hjelmquist, Vd, Paus Ljud & bild Fredrik Toreskog, Kommersiell chef, 2Entertain Mariette Kristenson, Marknadschef, Pressbyrån Johan Jäger, Creative Director, Jung von Matt Lotta Sjöblom Werneman, Byråchef, The Fan Club Richard von Yxkull, Vd, Suddenly Lotta Mårlind, Art Director, Garbergs Martin Hugosson, Vd, OMD Petra Alwén, Senior Research Consultant, Connect With Consumers LÅNGSIKTIG VARUMÄKESVÅRD Åke Lundberg, Sverigechef, SEAT Jacob Notlöv, Marknadschef, Byggmax Victoria Appelqvist, Associate Marketing Director Nordic, Johnson & Johnson Bodil Jönsson Lindgren, Marknadsdirektör, Coop Lars Axelsson, Vd, The Brand Union Christina Knight, Creative Director, Ingo Magnus Fältman, Creative Director, Fältman & Malmén Greger Stenström, Vd/Projektledare, Stenström Redcell Malin Häger, Buying Director, Starcom Katarina Åkesson, Försäljningsansvarig/Senior konsult, Scandinfo

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.