Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

DDB utmanar Hilanders och Ehrenstråhle

Publicerad: 10 september 2010, 04:33
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39

DDB Stockholm rekryterar copywritern Jens Thelfer från Volt till en ny satsning på b2b-reklam. ”Det har funnits ett förlegat tänk kring b2b”, säger Christer Klinth, som leder affärsområdet.


Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

De senaste åren har reklambyrån DDB fått in kunder som Telia, Plannja, Microsoft och Trygg Hansa. Företag som till stor del måste kommunicera med andra företag.

DDB har nu startat ett speciellt affärsområde för b2b, och knutit ett tiotal av byråns planners och kreatörer till det.

– De kommer att stärka upp de andra teamen när det behövs, säger Christer Klinth.

Har ni inte varit tillräckligt bra på b2b tidigare?

– Jo, men vi måste växla upp den här kompetensen eftersom vi får fler och fler kunder inom b2b. Vi har en stor potential att attrahera nya kunder inom orådet.

Enligt Christer Klinth finns det ”ett förlegat tänk” kring företagskommunikationen i dag.

– Det handlar ju trots allt om människor det med. Vi måste ha ett kreativt tänk, men som ändå bottnar i affärsförståelse.

Ni vill ge Hilanders och Ehrenstråhle en match?

– Det kan man säga. Vi rekryterar inte nedsuttna b2b-fåtöljer, vi rekryterar folk som är duktiga på kommunikation.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev