Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

DDB Stockholm värvar från North Kingdom

Publicerad: 17 Februari 2015, 05:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:13

Emanuel Lantz har tidigare arbetat på bland annat North Kingdom, Gyro Scandinavia och DGA. Nu har han värvats av reklambyrån DDB.


Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

På North Kingdom arbetade Emanuel Lantz med bland annat kunder som Lego, Google och TV4. Nu har han värvats av DDB Stockholm, där får han rollen som Digital Account Director.

– Han kommer att vara kundansvarig för bland annat Försvarsmakten och jobba med strategier inom det digitala området, säger Carl Nordling, digital chef på DDB, till Dagens Media, och fortsätter:

– Emanuel Lantz har erfarenhet av båda bitarna som är viktigast för oss, vilket är att skapa kreativa produkter och att jobba strategiskt digitalt.

På Gyro Scandinavia var Emanuel Lantz drivande bakom utvecklingen av byråns digitala erbjudande. Där jobbade han med bland annat H&M, Loreal och Reebok.

– Jag vill vara pionjär i utvecklingen av hur varumärken kommunicerar med människor och företag i framtiden. DDB:s spännande resa med ett unikt digitalt erbjudande och fokus på att förändra vad kommunikation kan vara attraherar mig starkt, säger Emanuel Lantz i ett pressmeddelande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.