DDB ska få Öresundsbron att lyfta

DDB Copenhagen och DDB Göteborg får uppdraget att sköta Öresundsbrons marknadsföring i Sverige och Danmark.

DDB vinner uppdraget efter en upphandling där fem byråer deltog.

– Vi har fått se många spännande idéer från byråerna. DDB vann upphandlingen, för att de presenterade ett mycket bra och genomarbetat upplägg med innovativa kommunikationslösningar. Vi ser mycket fram emot vårt kommande samarbete, säger Fredrik Jenfjord, marknadschef på Öresundsbron i ett pressmeddelande.

Christian Reinhard är director of business development på DDB Copenhagen:

– Öresundsbron är nästan synonymt med goda kundupplevelser på båda sidor Öresund och just vårt upplägg, med fokus på kundupplevelser, baserat på en kreativ plattform med omnichannel-lösningar, visade sig träffa helt rätt. På det sättet är Öresundsbron en riktig drömkund, med stor potential. Vi ser fram emot att sätta igång på allvar, säger Christian Reinhard, Director of Business Development på DDB Copenhagen.

Det första uppdraget för DDB blir en kampanj som kommer gå live nästa år. Syftet med kampanjen är att få fler privatpersoner att skaffa BroPass, vilket sänker priset på att köra över bron med hälften.

Dante Thomsen

Publicerad 2014-11-20 11.44Uppdaterad 2015-12-06 12.22

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: