Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag12.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

DDB och Media Markt går skilda vägar

Publicerad: 17 Januari 2014, 09:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:51

Efter tre år tappar reklambyrån DDB elektronikjätten Media Markt som kund, kan Dagens Media berätta.


Ämnen i artikeln:

Media MarktDDB

2011 fick DDB den tyska hemelektronikjätten som ny storkund.

En viktig del i reklambyråns arbete bestod i att tvätta bort Media Markts lågprisstämpel, och i slutet av november 2011 lanserades reklamfiguren Mark.

Men nu upphör samarbetet mellan de två bolagen. Enligt DDB:s vd David Sandström är orsaken att man har olika syn på kommunikationen.

– Vilket gjort att vi kommit överens om att avsluta samarbetet, säger han till Dagens Media.

Media Markts reklamchef Mats Ajpe vill inte säga om företaget har någon ny partner.

– Vi arbetar vidare med DDB under en övergångsperiod. Vad som händer därefter väljer vi att återkomma om, säger han till Dagens Media.

Media Markts arbetade tidigare med reklambyrån Honesty.

LÄS OCKSÅ:

 

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Media MarktDDB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.