Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

DDB och Media Markt går skilda vägar

Publicerad: 17 Januari 2014, 09:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:51

Efter tre år tappar reklambyrån DDB elektronikjätten Media Markt som kund, kan Dagens Media berätta.


Ämnen i artikeln:

Media MarktDDB

2011 fick DDB den tyska hemelektronikjätten som ny storkund.

En viktig del i reklambyråns arbete bestod i att tvätta bort Media Markts lågprisstämpel, och i slutet av november 2011 lanserades reklamfiguren Mark.

Men nu upphör samarbetet mellan de två bolagen. Enligt DDB:s vd David Sandström är orsaken att man har olika syn på kommunikationen.

– Vilket gjort att vi kommit överens om att avsluta samarbetet, säger han till Dagens Media.

Media Markts reklamchef Mats Ajpe vill inte säga om företaget har någon ny partner.

– Vi arbetar vidare med DDB under en övergångsperiod. Vad som händer därefter väljer vi att återkomma om, säger han till Dagens Media.

Media Markts arbetade tidigare med reklambyrån Honesty.

LÄS OCKSÅ:

 

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Media MarktDDB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev