Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

DDB och Media Markt går skilda vägar

Efter tre år tappar reklambyrån DDB elektronikjätten Media Markt som kund, kan Dagens Media berätta.


Publicerad 2014-01-17 09:59
Uppdaterad 2015-12-06 12:51

Ämnen i artikeln:

Media Markt

Dela artikeln:

2011 fick DDB den tyska hemelektronikjätten som ny storkund.

En viktig del i reklambyråns arbete bestod i att tvätta bort Media Markts lågprisstämpel, och i slutet av november 2011 lanserades reklamfiguren Mark.

Men nu upphör samarbetet mellan de två bolagen. Enligt DDB:s vd David Sandström är orsaken att man har olika syn på kommunikationen.

– Vilket gjort att vi kommit överens om att avsluta samarbetet, säger han till Dagens Media.

Media Markts reklamchef Mats Ajpe vill inte säga om företaget har någon ny partner.

– Vi arbetar vidare med DDB under en övergångsperiod. Vad som händer därefter väljer vi att återkomma om, säger han till Dagens Media.

Media Markts arbetade tidigare med reklambyrån Honesty.

LÄS OCKSÅ:

 

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.