Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 17 januari 2014, 09:59
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51
Efter tre år tappar reklambyrån DDB elektronikjätten Media Markt som kund, kan Dagens Media berätta.
2011 fick DDB den tyska hemelektronikjätten som ny storkund.
En viktig del i reklambyråns arbete bestod i att tvätta bort Media Markts lågprisstämpel, och i slutet av november 2011 lanserades reklamfiguren Mark.
Men nu upphör samarbetet mellan de två bolagen. Enligt DDB:s vd David Sandström är orsaken att man har olika syn på kommunikationen.
– Vilket gjort att vi kommit överens om att avsluta samarbetet, säger han till Dagens Media.
Media Markts reklamchef Mats Ajpe vill inte säga om företaget har någon ny partner.
– Vi arbetar vidare med DDB under en övergångsperiod. Vad som händer därefter väljer vi att återkomma om, säger han till Dagens Media.
Media Markts arbetade tidigare med reklambyrån Honesty.
LÄS OCKSÅ:
Simon Andrén
Ylva Larsson