Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

DDB norpar från konkurrenterna

Publicerad: 13 September 2013, 11:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:34

Perfect Fools och Cloud Nine Perfect Fools förlorar medarbetare till DDB som bygger ut sin digitala avdelning.


Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Reklambyrån DDB Stockholm har knutit till sig två nya medarbetare och blir därmed 27 personer på kontoret.

Tor Hauksson är UX-designer och kommer senast från Cloud Nine. Han har tidigare varit med och utvecklat Com Hems digitala närvaro och jobbat med kunder som SPP och Posten.

Patrick Chan är senior utvecklare och kommer senast från Perfect Fools där han jobbat bland annat mot Nikon och Swarovski. Dessförinnan arbetade han på CP+B Europe.

Syftet med värvningarna är att stärka upp DDB:s digitala avdelning som under åren bland annat har arbetat med bland andra Electrolux, Försvarsmakten och Volkswagen.

– Vi vill fortsätta konkurrera med de bästa och förväntas idag hantera både långsiktiga digitala åtaganden och kampanjer, säger Carl Nordling, digitalchef på DDB Stockholm i ett pressmeddelande.

Förra veckan berättade Dagens Media att byrån organiserar om. Bland annat återgår kreativa cheferna Fredrik Simonsson och Magnus Jakobsson till att jobba som kreatörsduo medan plannern Jerker Fagerström blir kreativt ansvarig. Jerker Fagerström har även utsetts till ny kreativ chef.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.