Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

"DDB kommer definiera framtidens byrå"

David Sandström berättar om vad han är mest stolt över från sin tid som vd på DDB.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 01 September 2016, 09:13
Uppdaterad: 01 September 2016, 09:35

Ämnen i artikeln:

DDB

David Sandström som slutar som vd på DDB efter fyra år, är i full färd med att avsluta sina projekt på byrån.

I oktober blir han pappa och känner att han inte kan ge allt som positionen som vd på DDB kräver. Därmed känns tajmingen rätt. 

– Vi har jobbat stenhårt för att DDB ska vara i en bra position när jag lämnar och det tycker jag att vi har lyckats med. Vi ligger bra till både personalmässigt och jobbmässigt. Alla planeter står rätt, säger han till Dagens Media.

Nu hoppas han få tid till att tänka över vad han ska göra härnäst.

–  Jag har aldrig riktigt tagit mig tid att fundera över det. För mig är det viktigt att ständigt ifrågasätta mig själv. Är jag på rätt plats? Gör jag bra saker? Förhoppningsvis, under året, springer jag på någon uppgift, person eller företag som jag blir fascinerad av. Men inget är bestämt än.

Vad brukar locka dig?

– Jag gillar att bygga upp saker och att jobba med vassa personer och utmana branschnormer. Och det behöver inte bara vara i den här branschen.

Vad är du särskilt stolt över från din tid på DDB?

– Att jag lycka sätta ihop ett helt unik team. Det är ett team som består av en brokig skara kompetens. Alltifrån till designarkitekter och gamla vd:s. Det är grymt, säger David Sandström och fortsätter:

– Sen har jag haft turen och förmågan att attrahera människor som på riktigt vill förändra branschen. I helhet är jag stolt över att ha byggt en byrå som jag tror kommer definiera hur byråer ser ut i framtiden, om tio år.

Cd:n Tove Langseth och kundansvarige Jacob Sandström kommer nu dela på rollen som vd.

Ämnen i artikeln:

DDB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.