onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

DDB kan tappa Eniro

Publicerad: 27 februari 2012, 09:55
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:31

Dåvarande marknadschefen Jonas Dahlquist bytte reklambyrå till DDB. Men när han nu lämnat bolaget upphandlar Eniro reklambyrå på nytt.


MS

Martin Schori


Eniro valde i juni 2010 att lämna reklambyrån Ogilvy efter tio år. Bakom bytet stod marknadschefen Jonas Dahlquist.

Men i höstas slutade Jonas Dahlquist på Eniro för att istället gå till Digitas – och nu kan alltså DDB förlora uppdraget.

– Vi gör en nordisk reklambyråupphandling för att hitta synergivinster, säger Christina Sjölund, tf. presschef på Eniro, till resume.se.

Eniro jobbar enligt sajten med DDB även i Danmark medan McCann är huvudbyrå på den norska marknaden.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev