Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

DDB får dela på Försvaret

Publicerad: 3 Maj 2010, 13:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Försvarsmakten väljer tre byråer.


Försvarsmakten ska, som Dagensmedia.se tidigare berättat, genomföra upphandling av fem olika kommunikationstjänster – strategisk information och reklam, informationsproduktion, evenemangsstrategi, varumärkeskonsulting och strategisk internkommunikation.

– Tidigare har vi haft en byrå som vi använt till allt, men nu har vi större interna resurser och kan ta på oss att projektleda fler byråer. Teoretiskt sätt skulle det kunna bli en och samma byrå för alla delar, men det kan lika gärna vara fem olika. Vi sätter kompetens och kreativitet främst, berättade Fredrik Svahn, marknadschef på Försvarsmakten.

Nu är reklambyråpitchen avgjord. Den nuvarande huvudbyrån DDB - som tillsammans med Försvaret fått ta emot priser i ett flertal reklamtävlingar - får förnyat förtroende. Men de får samtidigt sällskap av BNG och Frank & Earnest, skriver Resume.se.

I potten ligger en marknadsbudget i år på 63 miljoner kronor, vilket är betydligt mer än fjolårets 36 miljoner kronor. Anledningen är att värnplikten försvinner och att Försvarsmakten måste locka anställda på samma villkor som andra företag och myndigheter.

Dagensmedia.se har sökt Fredrik Svahn.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.