Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

DDB årets interaktiva byrå i Eurobest

DDB Stockholm knep titeln som ”Interactive Agency of the Year” och tog även hem ett Grand Prix i Eurobest.

Synnöve Almer


Publicerad: 09 December 2010, 07:22
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:28

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmAndreas Dahlqvist

DDB Stockholm utsågs till ”Interactive Agency of the Year” under Eurobest prisutdelning igår kväll. Byrån tog ytterligare 16 priser av sina 21 nomineringar i tävlingen. Det mest prestigefulla var Grand Prix i Outdoor för Volkswagens ”Rolighetsteorin”. Samma kampanj vann ytterligare fyra priser. Även arbeten för McDonalds, Telia och Försvarsmakten tog pris.

– Vi är otroligt glada och är ett kvitto på att den inriktning vi har valt för byrån är rätt, säger Andreas Dahlqvist, cd på DDB Stockholm, som dock inte var på plats för att ta emot priserna.

Vad betyder det för byrån?

– Det är svårt att säga exakt, men det är alltid bra att få ett kvitto på att vi gör rätt. Den här typen av uppmärksamhet är förtås bra både ur kund- och rekryteringsperspektiv. Talanger dras till talanger.

Samtliga vinnare i Eurobest presenteras först klockan 11 i dag.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.