Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Dawn till dusk tar säljare från Starcom

Publicerad: 7 Februari 2011, 09:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Annonspaketet Dawn till Dusk rekryterar Malin Jacobson från mediebyrån Starcom. På D2D blir hon key account manager.


Ämnen i artikeln:

Starcom

– Malin har en fantastisk energi och höga ambitioner vilket kommer att passa D2D perfekt. Hon har den glöd vi behöver och tillför dessutom ny kunskap med tanke på den bakgrund hon har, säger Peter Liedholm, försäljningsdirektör på D2D i ett pressmeddelande.

Enligt D2D, som är ett samarbete mellan Metro och Aftonbladet når annonspaketet nu omkring 4,2 miljoner läsare.

– Vi hade ett väldigt bra sista halvår 2010 och vi har en bra känsla inför 2011 och vet att en av våra större utmaningar ligger i våra säljresurser. D2D är inte ett självspelande piano och vi måste hålla en väldigt hög aktivitet för att nå ut till marknaden med vårt erbjudande, säger Peter Liedholm.

– D2D är ett väldigt spännande bolag och deras affär blir allt större. Det kändes som en självklarhet att tacka ja nu när erbjudandet kom, säger Malin Jacobson, nytillträdd key account manager på D2D.

Malin Jacobson har en bakgrund inom resebranschen och har arbetat i både Sverige och Spanien. Efter tre år på GroupM-byrån Mediacompany gick hon förra året till Starcom. D2D har planer på fler rekryteringar inom en snar framtid.

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

Starcom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.